برنامه بدنسازی بسکتبال

همه بسکتبالیست ها باید بدنسازی بسکتبال را جدی بگیرند. تمرینات بدنسازی با وزنه برای همه بازیکنان بسکتبال بسیار ضروری تلقی می شود. نکته مهم این است که تمرینات بسکتبال بسیار تخصصی و متفاوت از سایر رشته های ورزشی است و باید زیر نظر مربی مجرب و حرفه ای طراحی شود.

با ما همراه باشید تا اهمیت برنامه بدنسازی بسکتبال برای بازیکنان را بدانید. علاوه بر این، آرا فیت یک نمونه برنامه بدنسازی بسکتبال را برای شما طراحی کرده است که می توانید به صورت رایگان و زیر نظر یک مربی درجه یک از آن استفاده کنید.

اهمیت بدنسازی در بسکتبال:

ورزش بسکتبال یک ورزش قدرتی و سرعتی می باشد که یک بازیکن باید در کنار قدرت و سرعت خود یک سیستم عصب عضلانی بسیار قوی داشته باشد تا در لحظات سخت بازی بتواند یک تصمیم خوب برای حرکت بعدی خود بگیرد. امروزه علم بدنسازی و مخصوصا یک برنامه بدنسازی تخصصی این کم و کاستی را به یک نقطه قوت برای هر  بسکتبالیستی تبدیل کرده است . درصد بالای بازیکنان سطح بالا در ورزش بسکتبال ایران و جهان به خصوص NBA از سیستم بدنی و عضلات قوی در تمامی قسمت های بدن برخوردار می باشند که همین امر باعث شده است که این بازیکنان را از دیگر افراد متمایز و به یک بازیکن تمام و عیار تبدیل شده اند.

برای خرید برنامه بدنسازی بسکتبال میتوانید از لینک زیر استفاده کنید . 

نمونه برنامه تمرینی بدنسازی بسکتبال

این برنامه بدنسازی تخصصی بسکتبال که زیر مربی بدنساز تخصصی بسکتبال نوشته شده است جنبه عمومی و آماده سازی را دارد و مناسب برای افراد مبتدی و حرفه ای و همچنین رده سنی نوجوان به بالا می باشد . همه ما از اهمیت بالای نقش بدنسازی در بسکتبال خبر داریم و از اون مهم تر نقش یک برنامه تمرینی برای پیشرفت در بسکتبال به همین منظور ما برای شما یک نمونه برنامه تخصصی را آماده کرده ایم . تا شما همراهان عزیز به جایگاهی که لیاقتش را دارید برسید.

اما در نظر داشته باشید برای گرفتن نتیجه بهتر باید برنامه بدنسازی تخصصی خود را با توجه مشخصات و هدف خود داشته باشید. نمونه برنامه نوشته شده جنبه عمومی را دارد و برای هدف خاصی در نظر گرفته نشده است. پس ما به شما پیشنهاد میکنیم که برنامه بدنسازی شخصی خود را از تیم آرا فیت دریافت کنید.

 تقویت عضلات پایین تنه :

اسکات از پشت با اسمیت ۱۵*۴
لانگز به صورت ثابت ۱۵*۳ هر پا جدا
اسکات از جلو (سبک) ۱۲*۳
جلو پا ماشین ۱۰*۴
پرس پا (اندازه پا متوسط) ۱۲*۴
پپشت ران دستگاه ۱۲*۳ + ۸*۳
ساق پا استاده ۲۰*۴
اسکات دمبل پرشی ۳ ست ۱۵ ثانیه
پرش رو میز ۱۰*۳

تمرین عضلات سینه و پشت بازو

شنا سوئدی ۳ ست ناتوانی
بالا سینه هالتر ۱۲*۳ + ۱۰*۳
پرس سینه هالتر + شنا سوئدی دستگاه ۱۲*۳ + در حد توان
زیر سینه هالتر ۱۲*۴
پشت بازو سیمکش ایستاده ۱۲*۴
پشت بازو سیمکش تک دست ۱۲*۳
پشت بازو هالتر خواببیده ۱۲*۳
حرکت بتل روپ  ۴ ست ۲۰ ثانیه

تمرینات سرشان و جلو بازو

بارفیکس از پشت ۳ ست ناتوانی
سرشان هالتر از پشت با اسمیت ۱۰*۳
سرشان دستگاه نشتسه ۸*۳
نشر جانب دمبل + نشر خم دمبل ۱۰*۳ + ۸*۳
شراگز هالتر از پشت ۱۲*۴
جلو بازو هالتر دست متسوط ۱۰*۳ + ۱۰*۳
جلوب ازو دمبل متناوب رو میز ۱۲*۳
ساعد هالتر در حد توان
طناب زدن ۱۰ دقیقه

تمرینات زیر بغل و شکم

زیر بغل لت از جلو ۱۵*۳
زیر بغل لت از پشت ۱۵*۳
زیر بغل قایقی ۱۲*۴
زیربغل هالتر خم ۱۰*۳
زیربغل دستگاه H ۱۲*۳
زیر بغل تک از بغل ۱۵*۳
کرانچ شکم ۲۵*۳
حرکت شکم آویزان ۲۰*۳
حرکت پلانگ ۳ ست ناتوانی

اهمیت تغذیه در بسکتبال

اهمیت تغذیه در بسکتبال

تغذیه مناسب برای بازیکنان بسکتبال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ورزش پرتحرک نیازمند انرژی و تامین مواد مغذی کافی است تا بازیکنان بتوانند در بالاترین سطح عملکرد خود باقی بمانند. یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌تواند به بازیکنان بسکتبال کمک کند تا از قدرت، استقامت، سرعت و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار شوند.

کربوهیدرات‌ ها به عنوان سوخت اصلی برای فعالیت‌های شدید و طولانی مدت، نقش مهمی در تغذیه بسکتبالیست‌ ها ایفا می‌کنند. منابع غنی از کربوهیدرات‌ های پیچیده مانند نان، برنج، ماکارونی، سیب‌ زمینی و میوه‌ ها باید در رژیم غذایی آن‌ها گنجانده شوند. پروتئین‌ها نیز برای حفظ و ترمیم بافت‌ های عضلانی ضروری هستند. منابع پروتئین سالم شامل گوشت بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات کم‌ چرب و حبوبات می‌باشند.

چربی‌ های سالم مانند چربی‌های موجود در آجیل، روغن‌ های گیاهی و ماهی‌های چرب نیز برای تامین انرژی، جذب ویتامین‌ های محلول در چربی و عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن لازم هستند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای بازیکنان بسکتبال ضروری است.

بازیکنان بسکتبال باید به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا از خطر کم‌آبی و گرما زدگی در امان بمانند. آب، شیر، آب‌ میوه‌ها و نوشیدنی‌ های ورزشی گزینه‌ های مناسبی هستند. همچنین، زمان‌بندی مصرف غذا نیز برای بازیکنان بسکتبال حائز اهمیت است. خوردن یک وعده غذایی سبک قبل از تمرین یا مسابقه و مصرف یک میان‌وعده پروتئینی و کربوهیدرات‌دار پس از آن برای بازیابی بدن ضروری است.

در مجموع، یک برنامه تغذیه‌ای متعادل و متنوع که شامل کربوهیدرات‌ ها، پروتئین‌ها، چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات و مایعات کافی است، می‌تواند به بازیکنان بسکتبال کمک کند تا در بالاترین سطح خود عمل کنند و از خطر آسیب‌دیدگی و خستگی مفرط جلوگیری شود.

دریافت برنامه تخصصی بسکتبال از آرا فیت 

آیا آرزوی داشتن یک بدن قدرتمند و چابک را دارید تا در زمین بسکتبال بدرخشید؟ با برنامه بدنسازی بسکتبال از آرا فیت، می‌توانید به آن هدف دست یابید.

این برنامه تخصصی توسط متخصصان آرا فیت طراحی شده است تا شما را برای موفقیت در بسکتبال آماده کند. با تمرینات هدفمند، قدرت، سرعت، چابکی و استقامت خود را افزایش دهید. این برنامه شامل تمرینات قدرتی، پلایومتریک و کاردیو است که به طور خاص برای نیازهای بسکتبال طراحی شده اند.

با داشتن این برنامه حرفه‌ای، دیگر نگران طراحی و برنامه‌ ریزی تمرینات نخواهید بود. فقط آن را دنبال کنید و نتایج شگفت‌ انگیز را در بدن و عملکرد خود مشاهده نمایید.

برنامه بدنسازی بسکتبال آرا فیت، راه حل کامل برای بازیکنانی است که می‌خواهند در این ورزش پرتحرک بدرخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این برنامه تخصصی، روی لینک زیر کلیک فرمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا

سرزمین والیبال، پس از سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ورزشی، با افتخار نام و برند خود را به آرا فیت تغییر داد.

همین الان برنامه رشته ورزشی خودت رو دریافت کن!