آموزش والیبالتمرینات والیبال

تمرینات تخصصی لیبرو

همه ما این را خوب میدانیم که یک توپگیر یا یک دریافت کننده ی قدرتی که دریافت مطمئنی داشته باشد در والیبال جایگاه بالایی دارد . چه بسی که لیبرو دریافت اول در زمین را به دست پاسور برساند بدون شک این نوع لیبرو در خانه نخواهد ماند و به طور حتم در تیم های لیگ ایران و تیم ملی راه خواهد یافت .

از این نوع لیبرو ها در تیم هایی که از سالیان دور تا به الآن مشاهده کرده ایم را دیده ایم مانند فرهاد ظریف ، عبدالرضا علیزاده ، مهدی مرندی و محمد رضا حضرت پور که یکی از بهترین لیبرو های تاریخ ایران هست که با دو ویژگی دریافت اول و توپگیری داخل زمین در سال های نه چندان دور به یکی از پدیده های دنیا تبدیل خواهد شد .

محمد رضا حضرت پور یکی از این بازیکن ها بود که با قابلیت بسیار بالایی که داشت به لیبرو اول تیم ملی والیبال ایران تبدیل شد و خیلی از لیبرو های با سابقه بالا را پشت سر خود گذاشت . این جایگاه را فقط و فقط با تمرین و تکرار های زیاد به دست آورد . شاید هیچکس فکر این را نمیکرد که بازیکن جوانان تیم ملی کشورمان به لیبرو اول تیم ملی بزرگسالان تبدیل شود و اینگونه عملکرد موفقی به جا بگذارد به یک پدیده تبدیل شود .

بیشتر بخوانید : تمرینات افزایش پرش در والیبال

همه ی ما این را خوب میدانیم که محمد رضا حضرت پور لیبرو اول تیم ملی کشورمان یکی روزی بازی های تیم ملی و لیگ کشور را از تلویزیون نگاه میکرد و الگویی برای خود داشته است و حالا در تیم ملی بازی میکند هیچ چیزی دور از دسترس نیست و قط باید خود را باور داشت و با تمرین و تکرار به این جایگاه رسید پس شک نکنید که با سختی و تمرین بیش از حد به این جایگاه رسیده است که حق است .

یک نمونه دیگر از بازیکنان تیم ملی که با در یافت خوب به تیم ملی راه یافته هست فرهاد قائمی است . در واقع دریافت در والیبال تا حدودی ضعیف است و هرکسی که دریافت ایده آلی داشته باشد به جایگاه بالایی می رسد پس دریافت و توپگیری را در والیبال جدی بگیرید .

این جمله را من برای بار چندم هست که میگم فقط وفقط تکرار و تمرین را در دستور کار قرار دهید حتی اگر در اوج بی میلی و بی حالی هستید فقط تکرار ، تکرار ، تکرار همین را بس .

به همین منظور ما یک ویدیو ۵ دقیقه ای از تمرینات انفرادی و تیمی برای لیبرو های عزیز آماده کرده ایم . این تمرینات را میتوانید در اول یا در آخر تمرین انجام دهید.

بیشتر بخوانید : تمرینات تخصصی والیبال

چکیده این ویدیو :

یک ویدیو تمرینات تخصصی لیبرو با سطح بالا برای شما طراحی شده است بهتر است که این تمرینات را با یک حریف تمرینی لیبرو انجا دهید تا بهم بیشتر کمک کنید .

جمله انگیزشی امروز : برای موفقیت همیشه نباید فوق العاده باشید. موفقیت یعنی پشتکار و سخت تلاش کردن برای به دست آوردن خواسته هایتان، بعد از این فوق العاده بودن خودش به سراغتان خواهد آمد.

در ادامه می‌توانید ویدئوهای این مجموعه را تحت عناوین زیر مشاهده نمایید:

  • تقویت دیافت اول در زمین
  • تقویت توپگیری در زمین
  • آموزش جاگیری در زمین هنگام توپگیری
  • هماهنگی عصب عضله لیبرو
  • تقوییت چابکی لیبرو
  • آموزش دایو (پرس ) زدن
  • تقویت دایو ( پرس) زدن


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

سرزمین والیبال، پس از سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ورزشی، با افتخار نام و برند خود را به آرا فیت تغییر داد.